over


Jan Hindriks

JAN is een allround creatief en vormgever die zijn stempel heeft gezet op vele mooie campagnes en ontwerp opdrachten. Kenmerk van zijn werk is eenvoud en helderheid, geheel in dienst van de opdracht. 

Met zijn netwerk en ervaring weet hij altijd tot een geslaagd eindresultaat te komen. Jan is prettig in de omgang en collegiaal. Hij plaatst zich niet op de voorgrond, is zelf nog het meest enthousiast bij de totstandkoming van een bijzonder concept en de vormgeving ervan. 

Over zijn competenties: daar kunnen we kort over zijn. Hij beheerst aantoonbaar alle aspecten van het vak tot in de puntjes, zowel in print als online. Hij werkt systematisch, eerst denken dan doen. Jan heeft een perfectionistische natuur, het kan geen kwaad hem soms een beetje af te remmen.


Vormgever sinds: 1996

Art director sinds: 2003 (vast / freelance)

Jan Hindriks Concept&Design sinds: 2013


In vaste dienst bij: Impact Communication Group, HVR/Bridge, TBWA Today, Muntz, TBK/G2, Initio.

Freelance bij o.a.: TBWA\Direct Company, BSUR, Combinatie voor Factoren, Koenencom CMCR, La Compagnie, Rpublic.


Gewerkt voor o.a.: Albert Heijn / Amsterdam Rai: Bakkerij Beurs / BAT: Lucky Strike, Dunhill, Kent, Samson / Bavaria / BIC / BOB / Douwe Egberts / Gemeente Groningen / Groningen Seaports / GSK: Aquafresh, Sensodyne, Parodontax / Holland Casino / Icopal / KNVB / Lefier / Marketing Groningen / Mascotte / MF Shipping Group / Perfax / Q8 / Rabobank / Seatrade / Staatsbosbeheer / Tele2 

en al diegene die ik vergeten ben te vermelden.